Fuck perfection. Im a unicorn ;)

2012-11-05
18:55:00

tjejer? vad håller vi på med egentligen?! :( <3
Hejsan!
Sitter i sängen med datan i knät. Har precis kollat lite bloggar och lite sånt. Kollade på Nellies blogg bland annat. Har sätt så många taskiga helt onödiga kommentarer. Något som vi tjejer måste sluta med ör att trycka ner andra. Jag tror seriöst inte att man mår så otroligt bättre om man sårar och gör någon annan ledsen. 
Många av kommentarerna som Nellie och många andra får är så himla taskiga! Själv tycker jag att man kan hålla det inom sig. Måste man såra andra? Jag förstår inte idén. 
Har kollat Nellie Berntssons blogg ett tag nu och jag har sätt så otroligt många helt onödiga kommentarer.
En var ifrån när hon kanske skulle lägga ner bloggen och den andra är nyare:

Asso du rider fett dåligt du rider helt jävla flängit med händerna och skänklarna tror inte du är känd för det är du inte jävla p11 som leker vuxen

Nellie, du tror att du är världens bästa 00:a och att du rider så perfekt. Du rider som om du har fått nåt i arslet, du ser inte ut som en 00:a absolut inte. Du ser ut som en hora på alla bilder du lägger upp, och du är en stor jävla lögnare. Kommer du inte ihåg när du sa att det var sista gången vi fick se dig i klänning men du har haft det as mycket nu. Du har inget jävla hjärta för hästar, du är bara ute efter att få vara känd och tävla. Du säljer dina hästar hela tiden när dom är klara efter SM och skit. Jag säger inte att det är fel att vara med killar till klockan 23 på fredag kvällen, noway det brukar jag också göra. Så det har du fan rätt i att göra, helt okey enligt mig. Men du vill vara känd, då får man ta skit också. Du kan ta bort bloggen, tacka nej till sponsor saker, tabort instagram och facebook och inte vara så jävla girig och så stolt över dig själv. Du är skit rik och det är inte många som är, du har hundratals hästar och haft fler, låt kanske någon annan stå i rampljuset ibland. Men det ska alltid vara du,du,du,du. Du tror att du är så snygg på alla modellbilder och skit. Men du ser ut som en apa med fula kläder. Nellie utnyttjar allt, alla vill ha samma kläder som dig och det är därför du har fått vara modell. jag undviker som fan att ha lika kläder som dig aldrig i livet att jag vill ha kläder som du.. usch. Jag saknar söta nellie som var med i pa3 och inte denna horiga nellie… Tänk på vad du gör nellie och snälla lägg ner bloggen blir irreterad på den och jag vet du kommer säga: Titta inte på den då.. Nej men hela internet är ju fan helt fucking intrångt med din jävla blogg. Facebook också, instagram likaså. TABORT BLOGGEN NELLIE FÖR I HELVETE!!! 


 
Så himla onödigt!! Tycker värkligen att alla ska tänka efter. Är det värt att hålla på så här? Ehh... Nopp tror inte det va.  Tror inte att vi förstår hur mycket hemska kommentarer och sådan Nellie får. Tänk va härligt om alla bara kunde sluta. Glädjas av varandra istället för att bli sur och trycka ner varandra. Tänk om man kunde kolla in bloggar och inte hitta en ända dum kommentar. Kommer nog aldrig ske men kanske att det kan bli mindre.
På instagram är det nästan värst. Jag kollade runt på Nellies bilder och oj vad mycket kommentarer hon får. Som många av er vet lämnade hon tillbaka B-ponnyn Bellman för inte så länge sedan. Sista filmen med Bellman grät hon. Hon berättade hur det kändes för henne. Jag kan lova er att det var väldans tufft för henne. Hon la ut filmen på hennes blogg. Någon dag efter får hon en SJUKT onödig kommentar på instagram om filmen.

Hahah skrattar ihjäl mig på filmen när du gråter hahahahhayayayaahhah!!!!!!!! 

Jag tror inte att detta var en enkel kommentar att ta emot! Stackaren! Såå otroligt onödigt. Mår man bättre för det. Kan faktiskt lova att man inte mår bättre utav att man gjort någon ledsen och sårad. Vi måste börja behandla varandra bättre, stoppa det här. Folk lägger ner sina blogger raderar instagram osv för att man blir kritiserad av varandra! Är det schysst? 
När jag var mindre och hade stallet.se blev jag illa behandlad. En tjej skickade ett medelande till mig via stallet.se. Hon skrev ungefär såhär: 

Vad håller du på med!? Hur kan du kalla mig för ful??? 

 
Jag hade ingen arning om vem hon var. Jag svarade och sa att jag aldrig hade gjort något sådant och skulle ALDRIG få för mig att göra!! Det tanken EXESTERAR inte hos mig! Jag skulle aldrig kalla någon för ful eller något sånt!
Never!
 

 och dö jävla unge!!!!!!!

 
Svarade hon. Hon hotade mig med att om jag inte la ner mitt stall och aldrig kom tillbaka skulle hon anmäla mig. Jag förstod INGET!  Jag hade ju inte gjort något men jag var liten då och blev rädd. Jag var hemma ensam. Tårarna sprutade och jag var SÅÅ otroligt rädd. Jag viste inte vem hon var. 
Jag la ner mitt konto och besökte inte sidan på flera år. Jag var liv rädd efter det. Kommer aldrig glömma det. 
Så efter det vet jag hur jobbigt det är att få otrevliga kommentarer och är kanske lite känsligare än förr. Men jag tror på mig själv något jag hoppas att ni också gör!! ♥ Tro på er själva det kommer ni långt på
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: