Fuck perfection. Im a unicorn ;)

2012-11-21
22:31:06

2 år sen
Kommer ihåg för typ två år sen. Jag och min nya klass satt för första gången i vårt klassrum. Blandade från alla olika klasser och skolor. Ingen visste sin plats. Alla kämpade för att bli populära!

Kommer ihåg hur besviken jag var efter första skolveckan. Klassen var helt mupp ju! Cheyerna satt och bitchblicka varran så fort man gjorde nåt. Killarna bara sket i det.

Jag satt i mitten till höger. Brevid min dåvarande bästis Clara. Jag och en kille satt och snegla på varran. Mötte blickarna och titta snabbt bort igen. Kände inte han då.

Han skulle aldrit ängna en sekund av sin värdefulla tid att titta på mig nu. Alla har fått sina platser i klassen. Alla vet var de hör hemma. Gör man något över gränsen så är man ute,totalt!

Sitter och tänker på det här rätt mycket. Om JAG skulle göra någonting som kanske såg lite konstigt ut så får jag alla blickar på mig och lite fniss på det. Tänk om HAN/HON skulle göra det istället. Vad skulle hända? jo folk skulle berömma dem för att de va så roliga.

Många åker tåg till skolan. Alla från Solsidan gör det. Kommer ihåg när han jag va kär i (i fyran) kom fram och gick med mig. Han va en av de populära. Vi gick hela vägen till skolan. Ett mirakel att han ens ville synas med mig.

Han gjorde bara så för att ingen av hans kompisar va där och han ville inte se töntig ut. Jag går ensam varje dag till skolan?

Gick med han igår. INTE samma känsla. NEJ. Ville springa ifrån han ända till kina. Ush va jag hata han. Vet hur han är nu och han är bara dålig.

Så? Vart vill hon komma? Jo tänk om jag vart populär nu? Undrar hur mitt liv hade sett ut då. Undrar om killen jag gillar mycket skulle kalla mig jävla fetto då. Tror inte det. För ingen, NO ONE vågar göra det. Säger man emot dem så blir det hej svejs med att NÅGONSIN bli populär.

En gång när jag kände att hela klassen var "tsm" va på klassresan. Vi stötta varran och alla va jättesnälla. Han som hatar mig sa vad han egentligen tyckte om mig. Men så kan det bara va i tre dar,

Eller hur? Bara medans vi är utanför Saltis? När ingen ser! Då passar vi på att va snälla.

Första intrycket! Det är vad som gäller, sätter man inte första intrycket och blir opopulär,aa då vet hela Saltis om det! ALLA....




Kommentarer:
#1: Anna <3

Det du skriver är helt sant...! Tråkigt faktiskt ;( </3 <33

2012-11-25 @ 23:47:31
#2: Clara G

Fint hur du skrev, sant också.

Jag älskar dig Renee, och jag bryr mig om du är populär eller inte.

Du kommer alltid att finnas någonstans inne i mina tankar och någon dag kommer jag sitta där, framför mina barn och berätta om den här lagom korkade, starka, fina vännen som lärde mig svenska och alltid fans där för mig.
Och allt det här menar jag med hela mitt hjärta...

Ingen är perfekt. Jag är inte perfekt alls, men jag gör så gott jag kan för att passa in och fortfarande vara den puckade tjejen som ibland gråter och ibland får skrattatak med syrebrist, men... sån är jag!

Jag menar all det här med hela mitt hjärta Renee för att jag älskar dig för den du är!

Puzzar och Kramizar
Clara G

PS: Var det mig du satt bredvid (alltså där du skrev
"Jag satt i mitten till höger. Brevid min dåvarande bästis Clara.")?

2012-11-27 @ 19:01:14
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: